Verzenden / Shipping 

Bestellingen boven de €25,00 worden gratis verzonden (binnen Nederland, België en Duitsland).

Orders over €25.00 are shipped free of charge (within the Netherlands, Belgium and Germany).

Verzendkosten binnen Nederland / Shipping Costs within the Netherlands

Kosten:
Bij bestellingen van € 25 of meer wordt de bestelling gratis thuisbezorgd in Nederland. Wij nemen dan zelf de verzendkosten voor onze rekening. Bij bestellingen met een orderbedrag van minder dan € 25 rekenen we een bijdrage, dit kan verschillen per bezorgmogelijkheid die u kiest bij het afrekenen.  De verzendkosten zijn vanaf € 3,27.

Voor Nederland geldt dus:
- Gratis verzending bij bestellingen van € 25 of meer.
- Bij bestellingen onder de € 25 zijn de verzendkosten vanaf € 3,27

 

***ENGLISH***

CostFor orders of €25 or more, the order will be delivered free of charge in the Netherlands. We will then pay for the shipping costs ourselves. For orders with an order amount of less than €25, we charge a contribution. This may differ depending on the delivery option you choose at checkout. Shipping costs start at €3,27.

So for the Netherlands:
- Free shipping on orders of €25 or more.
- For orders under €25, shipping costs start from €3,27

Verzendkosten binnen België en Duitsland / Shipping costs within Belgium and Germany

Kosten:
Bij bestellingen van € 25 of meer wordt de bestelling gratis thuisbezorgd in België en Duitsland. Wij nemen dan zelf de verzendkosten voor onze rekening. Bij bestellingen met een orderbedrag van minder dan € 25 rekenen we een bijdrage in de verzendkosten vanaf € 5,90.

Voor België en Duitsland geldt dus:
- Gratis verzending bij bestellingen van € 25 of meer.
- Bij bestellingen onder de € 25 zijn de verzendkosten vanaf € 5,90

 

***ENGLISH***

Cost:
For orders of €25 or more, the order will be delivered free of charge in Belgium and Germany. We will then pay for the shipping costs ourselves. For orders with an order amount of less than € 25, we charge a contribution to the shipping costs from € 5.90.

The following applies to Belgium and Germany:
- Free shipping on orders of €25 or more.
- For orders under €25, the shipping costs are from €5.90

Verzendkosten naar Frankrijk, Italië of Spanje / Shipping costs to France / Italy or Spain

Kosten:
Bij bestellingen van € 30 of meer wordt de bestelling gratis naar een servicepunt (Keuze uit DPD, Mondeal Relais en in sommige gevallen DHL) gestuurd in Italië, Frankrijk of Spanje. Wij nemen dan zelf de verzendkosten voor onze rekening. Bij bestellingen met een orderbedrag van minder dan € 30 rekenen we een bijdrage in de verzendkosten vanaf € 5,95.

Voor Frankrijk, Italië of Spanje geldt dus:
- Gratis verzending bij bestellingen van € 30 of meer.
- Bij bestellingen onder de € 30 zijn de verzendkosten vanaf € 5,95

 

***ENGLISH***

Cost:
For orders of €30 or more, the order will be sent free of charge to a service point (Choose from DPD, Mondeal Relais and in some cases DHL) in Italy, France or Spain. We will then pay for the shipping costs ourselves. For orders with an order amount of less than €30, we charge a contribution to the shipping costs from €5.95.

So for France, Italy or Spain:
- Free shipping on orders of €30 or more.
- For orders under €30, the shipping costs are from €5.95

Hieronder de kosten per verzender voor binnen Nederland. / Underneath you may find the costs per sender within the Netherlands.

Post / Pakket Post Vanaf prijs / Price from
PostNL Briefpost / Letterpost € 3,70
PostNL Briefpost met track&trace / Letterpost with Track&Trace € 4,25
PostNL Pakket / Package € 5,45
DHL Briefpost (envelop) service point / Letterpost € 3,15
DHL Brievenbuspakket / Letterbox Package € 3,70
DHL Pakketpost / Package post € 5,45
DPD Brievenbuspakje / Letterbox Package € 4,15
Mondeal Relais € 3,49
Homerr klein / small package € 3,69

Verzenden met oog voor duurzaamheid / Shipping with sustainability in mind

Aniku Creations houdt van de natuur en wil graag bijdragen aan duurzaamheid. Daarom worden alle bestellingen verstuurd in een op maat gemaakte doos en is het eventuele opvulmateriaal biologisch afbreekbaar. Het is kraft papier dat gewoon bij het GFT-afval kunnen. Top toch? Geen plastic vulling!

***

Aniku Creations loves nature and would like to contribute to sustainability. That is why all orders are sent in a custom-made box and any filling material is biodegradable. It is kraft paper that can simply be thrown into the organic waste. Great, right? No plastic filling!

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen? / I have not received my order?

Dat vinden wij heel vervelend en kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat het product tijdelijk niet op voorraad of leverbaar is. Dit is te zien op de productpagina in onze webwinkel. In dat geval zorgen we ervoor dat het product zo snel mogelijk weer op voorraad is, maar duurt de bestelling helaas dus iets langer. Het kan ook zijn dat de betaling niet is gelukt. Als de betaling is gelukt, heb je hier een mailtje over ontvangen. Als je geen mailtje hebt ontvangen, kan het zijn dat je betaling niet is gelukt en dat daarom het product niet is verstuurd. Als de betaling wel is gelukt en je wacht al langer dan 5 werkdagen op je bestelling, stuur ons dan een mail op info@anikucreations.nl en we zoeken het gelijk uit!

***

We are very sorry to hear this, but it could have various causes. For example, the product may be temporarily out of stock or no longer available. This can be seen on the product page in our online store. In that case, we will ensure that the product is back in stock as quickly as possible, but unfortunately the order will take a little longer. It is also possible that the payment was not successful. If the payment was successful, you will have received an email about this. If you have not received an email, it may be that your payment was not successful and that is why the product has not been shipped. If the payment was successful and you have been waiting for your order for longer than 5 working days, send us an email at info@anikucreations.nl and we will sort it out right away!

Wanneer krijg ik mijn bestelling? / When will I receive my order?

Voor alle producten die bij ons op voorraad zijn geldt, dat wanneer je het product op een werkdag bestelt, je deze in 1 a 2 dagen in Nederland in huis hebt. Voor alle andere landen is de gemiddelde levertijd 3 tot 5 dagen. In sommige gevallen moeten producten van externe leveranciers komen. De levertijd kan dan, afhankelijk van het tijdstip van bestelling, variëren van 3 tot 5 dagen.

***

For all products that we have in stock, if you order the product on a working day, you will receive it in the Netherlands in 1 to 2 days. For all other countries the average delivery time is 3 to 5 days. In some cases, products must come from external suppliers. Depending on the time of order, the delivery time can vary from 3 to 5 days.

Ik heb nog niets ontvangen, terwijl de bestelling wel bevestigd is? / I have not received anything yet, even though the order has been confirmed?

Bestellingen worden geleverd door DPD, DHL, Mondial Relais of PostNL. Per verzending ontvang je een pakketnummer waarmee je zelf bij de verzender kunt nagaan wanneer het pakket wordt afgeleverd. 

***

Orders are delivered by DPD, DHL, Mondial Relais or PostNL. You will receive a package number per shipment with which you can check with the sender when the package will be delivered.

Retourprocedure / Returns

Retourprocedure / Returnpolicy

Retour sturen kan in eerste instantie na contact op te nemen met Aniku Creations om het probleem te bespreken. Als het product beschadigd blijkt te zijn, bijvoorbeeld tijdens het versturen, of gebreke van het product, dan mag het kosteloos teruggestuurd worden naar mijn adres. Soms kan ik ook aanbieden nieuwe producten na te sturen. Indien de koper van de koop af wil zien zonder geldige reden (hieronder valt bijvoorbeeld: beschadigd/kappot/incomplete bestelling of iets waar de klant niets aan kan doen) dan zijn de kosten voor het retourneren voor eigen rekening.

Wil je 1 of meerdere producten terug sturen, dan kan dat. Er gelden wel enige regels voor het terug sturen. Wordt er niet voldaan aan de voorwaarden of de retour stappen en het product toch aan ons terug gestuurd dan volgt er geen terug betaling.

Hierbij het artikel uit onze algemene voorwaarden.

Artikel 7. Retour en aansprakelijkheid

7.1 U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Aniku Creations daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.

7.2 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Aniku Creations de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

7.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan Aniku Creations te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is en de papieren verzegeling met sticker op de verpakking niet is verbroken, waarbij tevens geldt dat de kosten voor verzendingen voor uw rekening komen. 

***

Returns can initially be made after contacting Aniku Creations to discuss the problem. If the product appears to be damaged, for example during shipping, or if the product is defective, it can be returned to my address free of charge. Sometimes I can also offer to send new products. If the buyer wants to cancel the purchase without a valid reason (this includes, for example: damaged/broken/incomplete order or something that the customer cannot do anything about), the costs for returning are at his own expense.

If you want to return 1 or more products, you can do so. There are some rules for returns. If the conditions or return steps are not met and the product is still returned to us, there will be no refund.

Here is the article from our general terms and conditions.

Article 7. Returns and liability

7.1 You have the obligation to examine upon delivery whether the products comply with the agreement. If this is not the case, you must inform Aniku Creations of this as soon as possible and in any case within two (2) working days after delivery, or at least after observation was reasonably possible, in writing and with reasons.

7.2 If it has been demonstrated that the products do not comply with the agreement, Aniku Creations has the choice to replace the products in question with new products upon return or to refund the invoice value.

7.3 If you do not wish to purchase a product for any reason, you have the right to return the product to Aniku Creations within seven (7) working days after delivery. In this case, returns will only be accepted if the packaging of the product is undamaged and the paper seal with sticker on the packaging has not been broken, and shipping costs will  be charged to you.

Voldoet jouw retour aan de voorwaarden? / Does your return meet the conditions?

Stap 1: Laat het ons altijd eerst weten via een email: info@anikucreations.nl 

Stap 2: Na akkoord per email kun je het formulier invullen: retour formulier

***

Step 1: Always let us know first by email: info@anikucreations.nl

Step 2: After approval by email, you can complete the form: return form

Tips voor het duurzamer retourneren / Tips for more sustainable returns

Bij Aniku Creations begrijpen we dat het kan voorkomen dat een bestelling niet helemaal aan je wensen voldoet. Voordat je besluit een product te retourneren, willen we je graag bewust maken van de impact die retours hebben op onze planeet. Ons doel is om je niet alleen de beste producten te bieden, maar ook om samen te werken aan een duurzamere toekomst.

De impact van jouw retour

Elke bezorging, inclusief retourzendingen, heeft een direct effect op het milieu. De transportbewegingen genereren CO2-uitstoot, wat bijdraagt aan klimaatverandering. We moedigen je aan om bewust na te denken over deze impact en samen met ons het aantal onnodige retours te verminderen.

Wat gebeurt er met geretourneerde producten?

Vanwege de aard van onze producten - cosmetica en hygiëneproducten - worden geopende geretourneerde items niet opnieuw verkocht of her verwerkt. Dit beleid is in lijn met onze toewijding aan gezondheid, veiligheid en hygiëne. We streven ernaar verspilling te minimaliseren en vragen je daarom zorgvuldig te overwegen voordat je een aankoop doet. Stuur daarom alleen ongeopende producten retour - het heeft geen zin om geopende of gebruikte producten te retourneren. We kijken altijd naar een oplossing, maar we hebben een streng beleid op het gebied van retourproducten omdat gezondheid en veiligheid boven alles gaat.

 

Als je toch een product moet retourneren, help ons dan het proces zo duurzaam mogelijk te maken:

  • Efficiënt verpakken: probeer het product in de originele verpakking te retourneren. Als je meerdere items moet retourneren, probeer ze dan zoveel mogelijk in één doos te plaatsen.
  • Vermijd ducttape: Gebruik papieren tape in plaats van ducttape voor een milieuvriendelijkere optie.
  • Kies groen transport: Overweeg om lopend of fietsend naar het pakketpunt te gaan als dat mogelijk is.

Laten we samen bewuste keuzes maken

We moedigen je aan om bewuste aankoopbeslissingen te nemen. Neem de tijd om te overwegen of je het product echt nodig hebt en of het aan je verwachtingen zal voldoen. Bekijk de ingrediëntenlijst en lees de reviews. Heb je vragen of een product goed bij je past of twijfel je tussen bepaalde producten? Schroom niet en stuur ons een mail of spreek mij aan via Whatsapp. Dit helpt niet alleen de milieubelasting te verminderen, maar zorgt er ook voor dat je aankopen doet waar je echt blij mee bent.

Dank je wel voor jouw inzet voor een betere planeet en geniet van de producten van Aniku Creations.

 

***

At Aniku Creations we understand that an order may not entirely meet your wishes. Before you decide to return a product, we would like to make you aware of the impact returns have on our planet. Our goal is to not only offer you the best products, but also to work together towards a more sustainable future.

The impact of your return

Every delivery, including returns, has a direct impact on the environment. Transport movements generate CO2 emissions, which contribute to climate change. We encourage you to think consciously about this impact and work with us to reduce the number of unnecessary returns.

What happens to returned products?

Due to the nature of our products - cosmetics and hygiene products - opened returned items will not be resold or reprocessed. This policy is in line with our commitment to health, safety and hygiene. We strive to minimize waste and therefore ask that you consider carefully before making a purchase. Therefore, only return unopened products - there is no point in returning opened or used products. We are always looking for a solution, but we have a strict policy on product returns because health and safety comes first.

 

If you do need to return a product, please help us make the process as sustainable as possible:

  • Packaging efficiently: Try to return the product in its original packaging. If you need to return multiple items, try to fit them into one box as much as possible.
  • Avoid duct tape: Use paper tape instead of duct tape for a more environmentally friendly option.
  • Choose green transportation: Consider walking or cycling to the parcel point if possible.

Let's make conscious choices together

We encourage you to make conscious purchasing decisions. Take the time to consider whether you really need the product and whether it will meet your expectations. View the ingredients list and read the reviews. Do you have questions about whether a product suits you or are you unsure about certain products? Don't hesitate and send us an email or contact me via Whatsapp. This not only helps reduce the environmental impact, but also ensures that you make purchases that you are really happy with.

Thank you for your commitment to a better planet and enjoy Aniku Creations products.

 

Retourkosten / Return costs

Mocht je je bestelling, of een gedeelte daarvan, willen retourneren, binnen Nederland dan zijn deze kosten € 4,95 als de retour via ons verloopt. Vanuit België zijn deze kosten € 5,95. Doe je dit liever zelf of via een andere vervoerder dan Postnl, dan zijn deze kosten voor jezelf. Indien het pakketje wordt geweigerd aan de deur of het pakketje wordt niet afgehaald van een afhaalpunt zal deze worden behandeld als een normale retour. Dit betekent dat retourkosten in mindering zullen worden gebracht van het aankoopbedrag als het pakket bij ons retour komt.

***

If you want to return your order, or part of it, within the Netherlands, these costs are € 4.95 if the return is processed through us. From Belgium these costs are €5.95. If you prefer to do this yourself or via a carrier other than Postnl, these costs are your responsibility. If the package is refused at the door or the package is not collected from a collection point, it will be treated as a normal return. This means that return costs will be deducted from the purchase amount if the package is returned to us.